WEBSITE PARTENER

Produse naturiste Calivita, terapii si tratamente naturiste

0751.253.001
0766.799.952

Rădăcinile

Sistemul network marketing îsi are rădăcinile în vânzările directe care au apărut şi s-au dezvoltat în secolul al XIX lea pe teritoriul american. Un nou tip de economie şi-a facut atunci apariţia, datorită "ambulanţilor yankey" negustori care străbăteau ţara pe jos sau în căruţă care aduceau produsul în faţa clientului fără să mai aştepte ca acesta să îl vadă pe rafturile prăvălioarelor şi al magazinelor pierdut printre alte sute de articole.
Dar dezvoltarea sistemului de căi ferate şi de canale a permis angrosiştilor să aducă mai repede şi în foarte multe locuri mărfurile şuntându-i astfel pe negustorii ambulanţi care încet încet au dispărut din peisajul american.
Însă la sfârşitul secolului XIX şi începutul secolului XX a apărut un nou tip de agent de vânzări, care ca şi negustorii ambulanţi lucra pentru sine dar spre deosebire de predecesorii săi vindea un produs bine cunoscut un "brand name" naţional, Avon Products, Fuller Brush Company şi Electrolux fiind printre firmele legendare care s-au impus în acea perioada, vânzând la domiciliu parfumuri, perii şi aspiratoare.
Şi totuşi acest gen de vânzare îşi are limitele lui pentru că agenţii de vânzări directe sunt prinşi în aşa numita capcană a timpului,pentru că venitul lor este determinat de numărul de ore de muncă. Agentul de vânzări câştigă bani atât timp cât lucrează, bătând pe la uşi şi bătându-şi gura.Când se opreşte din lucru,pentru a dormi noaptea, pentru a-şi petrece duminicile cu familia sau chiar pentru a-şi îngriji o banală gripă,venitul sau dispare. El are un venit liniar cum de altfel are majoritatea oamenilor. Unii se descurcă bine cu acest tip de venit, aşa cum sunt medicii, avocaţii, sau contabilii. Dar venitul nu se va ridica niciodata peste o anumită ştachetă, dictată de numărul de ore alocate muncii.
"Daţi-mi un punct de sprijin", a spus Arhimede, "şi voi muta Pământul". Cel mai mare matematician grec se referea, desigur, la puterea pârghiei. El voia să spună că dacă ar fi avut un punct de sprijin suficient de puternic, o pârghie îndeajuns de lungă şi un loc unde să instaleze aceste echipamente, ar fi fost în stare să clintească Pământul, la fel cum un fermier scoate un bolovan din ogor.
Efectul de pârghie îi dă posibilitatea unui manager să îşi multiplice eforturile prin delegarea sarcinilor către angajaţii săi
Acest principiu a fost foarte sugestiv spus de miliardarul petrolist J. Paul Getty prin celebra frază "Prefer să am 1 % din eforturile a 100 de oameni decât 100% din eforturile mele".
Putem considera că efectul de pârghie a fost folosit cu succes pentru prima dată de indienii americani în comerţul dintre ei sau cu albii, ei utilizănd un fel de franciză. Astfel, agenţii lui Huston's Bay Company din Canada au descoperit că băştinaşii de la care cumpărau blănuri de castor foloseau un fel de sistem de franciză. În loc sa trateze direct cu englezii, eu veneau în zona de schimb o dată pe an cu o flotă mare de canoe, fiecare flotă fiind condusă de un negociator şef, special ales pentru calităţile sale. Şeful îi taxa pe ceilalţi indieni cu o taxă de franciză pentru privilegiul de a se adăuga flotei sale, de obicei o blană de castor de la fiecare canoe.
Negustorii ambulanţi ca şi cei care vindeau produsele unor producători renumiţi nu au beneficiat de efectul de pârghie sau levier tocmai datorită limitelor sistemului.
Singurul tip de venit care poate oferi acest efect de pârghie îl reprezintă venitul rezidual. Acestia sunt banii care continuă să vină la mult timp după ce aţi terminat munca. Este genul de bani pe care autorii de cărti şi compozitorii de hituri muzicale îi obţin din drepturile de autor, ori genul de bani pe care investitorii şi proprietarii de afaceri îi obţin din dividendele acţiunilor. Odată ce v-aţi stabilit un flux de venit rezidual, el continuă să sosească, chiar dacă decideţi să vă luaţi o vacanţă de un an şi să staţi pe plajă, la soare.
Marile averi provin exclusiv din venit rezidual. Din păcate, vânzarea directă nu a putut oferi acest beneficiu în perioada de început. Apăruse necesitatea unui nou gen de muncă, unul care să combine accesibilitatea vânzării directe cu venitul rezidual al adevăraţilor deţinători de afaceri. Cererea respectivă avea să fie satisfăcută în scurt timp, printr-o modalitate remarcabil de inovatoare...sistemul network marketing !

Zorii

Nu cu mult timp în urmă network marketingul era privit cu superioritate de multi lideri ai lumii afacerilor ca o schemă de îmbogăţire rapidă, analog cu lanţurile de scrisori şi fraudele piramidale. Azi însă corporaţii ce fac parte din Fortunne 500 (primele 500 de firme din America) se îngrămădesc să facă afaceri prin intermediul reţelelor MLM, iar analiştii de pe Wall Street slăvesc metodele de vânzări multilevel.
Dar să vedem cum a luat fiinţă şi cum s-a dezvoltat această metodă de marketing care a ajuns în anii 90 modalitatea cea mai puternică de a ajunge la consumatori.
Cei mai mulţi experţi sunt de acord că primul întreprinzător care a folosit cu succes un program network marketing a fost Carl Rehnborg.
În anii 1920 existaseră firme de vânzări directe care îşi recompensau băneşte agenţii pentru fiecare agent nou pe care îl recrutau, sau le permiteau agenţilor să-şi oprească un procent din vânzările brute ale celor pe care–i recrutaseră, pe o perioadă limitată de timp, de exemplu pentru primele şaizeci de zile după recrutare..
Dar se pare că Rehnborg a fost primul care le-a permis agenţilor de vânzări să încaseze comisioane permanente de la recruţii lor, pe toată durata de existenţă a afacerii.
Carl Rehnborg a fost agent commercial în China în anii 1920, şi la izbucnirea războiului civil a rămas blocat într-un oraş necunoscut pentru el, Şhangai, fiind nevoit să supravieţuiască cu orez şi apă şi să-şi suplimenteze raţiile cu supe din plante, iarbă, şi chiar cuie ruginite (pentru fierul pe care îl conţineau).
După revenirea în SUA folosindu-si pregătirea de chimist a creat suplimente alimentare din lucernă, pătrunjel, spanac, creson, morcovi şi diverse minerale şi vitamine. În 1934, a înfiinţat o companie pentru a vinde aceste produse, numită iniţial California Vitamin Company, rebotezată ulterior Nutrilite Products, Inc. Aceasta a funcţionat ca o companie obişnuită de vânzări directe până în 1945 când Rehnborg a introdus un nou plan pentru recompensarea vânzătorilor produselor sale.
Se pare că acest plan a fost conceput de doi distribuitori Lee Mytinger şi William Casselberry, dar indiferent cine au fost inventatorii, planul dovedea majoritatea caracteristicilor pe care azi le asociem în mod uzual cu network marketingul.
Planul permitea oricărui distribuitor Nutrilite care avea douăzeci şi cinci de clienţi regulaţi să recruteze agenti de vânzări noi şi să-şi oprească un comision de 3% din vânzările lor, atât timp cât persoana recrutată rămânea la Nutrilite. În acest fel agenţii de vînzări obişnuiţi îşi puteau creea o organizaţie de vânzări ce putea genera venit rezidual.
Conceptul cheie al lui Rehnborg era de a permite agenţilor Nutrilite să obţină compensaţii nu numai din vânzările recruţilor lor, ci şi din vânzările recruţilor recruţilor lor şi aşa mai departe, pentru că acest aranjament multilevel oferea un potenţial impresionant pentru creşterea afacerii.
Acum puteai recruta alte personae care să recruteze pentru tine, nu doar să vândă, iar acest nou agent de vânzări sau "distribuitor" pe care îl aduceai în companie îţi dubla posibilitatea de a-i recruta pe alţii.
Acest concept se bazează pe o operaţie matematică numită progresie geometrică, care stă de fapt la baza dezvoltării impresionante a afacerilor în sistemul network marketing.
Să facem un mic exerciţiu : dacă ar fi să alegeţi între 100.000 $ în bani lichizi şi 1 cent care s-ar dubla zilnic timp de o lună ce aţi alege ? cei care se pricep la matemetică nu ar ezita şi ar alege imediat moneda de 1 cent, pentru că ei ar sti că după treizeci şi unu de zile de dublare, încpând cu prima zi, centul ar ajunge la peste 21 de milioane de dolari.
Această forţă matematică, progresia geometrică este folosită de network marketing în dezvoltarea afacerii, şi de aici progresele uimitoare.

Consolidarea

În 1959 doi dintre distribuitorii binecunoscuţi ai companiei Nutrilite, Rich De Vos şi prietenul său de o viaţă Jay Van Andel au avut revelaţia posibilităţii dezvoltării conceptului de Multi-Level Marketing, pentru ei acesta fiind drumul perfect de a materializa visul american la un numar nelimitat de oameni.Ei s-au retras din Nutrilite pentru a-şi înfiinţa propria companie numita sugestiv AMWAY Corporation, companie care va avea un rol hotărâtor în dezvoltarea network marketingului. Amway vine de la două cuvinte "American Way"sugestive pentru revelaţia celor doi întreprinzători
Între anii 1959 şi1975 afacerea s-a dezvoltat încet împreună cu alte 30 de firme care se puteau numi cu adevarat firme Multi-Level Markwting
În această perioadă sistemul Multi-Level Markwting a baneficiat de ajutorul dar în acelaşi timp şi de dezavantajul activităţii lui Glen Turner, un bărbat văzut de americani ca fiind un fluier fermecat din basme, care prin viziunea sa despre succes şi împlinire persinală oferea oamenilor speranţa şi convingerea unei vieţi mai bune.
Prin firma sa Glen W. Turner Entreprises, care era un conglomerat de mai multe firme mici, cu o varietate mare de produse, una având un nume foarte mobilizator Dare To Be Great ( Îndrăzneşte să fi mare), el a dat posibiltatea la mii de oameni de a încerca să îşi materializeze visele şi speranţele.
Conceptele sale de instruire şi motivare sunt folosite şi astăzi, el fiind un adevărat maestru în a aduce la lumină ce este mai bun în oameni, foarte mulţi datorâdu-şi succesul sistemului său de instruire şi imaginaţiei sale.
Din păcate firma sa Glen W. Turner Entreprises a perfecţionat conceptul de " schemă piramidală ilegală", produsele vândute erau fie sub semnul întrebării fie n-au existat, distribuitorii fiind plătiţi cu banii obţinuti din recrutarea altora.
În 1975 comisia federală de comerţ (FTC) a atacat companiile MLM cu ceea ce astăzi numim "legile piramidei", din cele 30 de companii existente la acea dată au ales compania AMWAY pe care au investigat-o timp de patru ani şi după patru milioane de dolari cheltiţi în procese Amway a ieşit învingătoare.
În decizia dată, numită astăzi decizia Amway (FTC contra AMWAY 93 FTC 618), curtea a declarat că : "AMWAY nu este o piramidă ilegală şi că metoda ei de distribuţie (Multi-Level Marketing) este viabilă şi reprezintă un canal legal de vânzare şi distribuţie a produselor ".
Hotărârea cu care Amway şi-a susţinut cauza a constituit piatra de hotar şi cheia supravieţuirii industriei MLM fară de care cea mai mare şansă din istoria lumii, cum a numit-o John Kalench, nu ar fi existat.
De aceea toţi cei care lucrează în domeniul network marketingului trebuie să cunoască şi să respecte cu obiectivitate efortul şi lupta dusă de Amway pentru a demonstra că sistemul de distribuţie Multi-Level Marketing este legal, decizia Amway deschizând calea multor companii mlm spre dezvoltare.
De altfel între 1979 şi 1983 peste 5 milioane de oameni s-au implicat în sistem, şi au apărut sute de companii într-o perioadă scurtă.

Explozia

Decizia Amway a fost acea scânteie care a dus la descătuşarea energiilor tuturor acelora care credeau cu adevărat în şansa pe care o oferea fenomenul network marketing, tuturor oamenilor în egală măsură.
După decizia Amway au apărut sute şi sute de firme network marketing care s-au dezvoltat la adăpostul climatului legal din ce în ce mai favorabil,dar şi al dezvoltării tehnicii de calcul care a facilitat firmelor lucrul cu calculatoarele personale, cu copiatoarele moderne din ce în ce mai performante,al faxurilor,si mai nou al internetului
A fost o epocă a libertăţii, a liberei iniţiative şi emulaţiei ce a atras pe mulţi. Multe din companiile crate şi dezvoltate în această perioadă denumite şi "Mom n' Pop"( "mama şi tata" )şi-au început activitatea în subsoluri, garaje şi camere părăsite. Fiecare persoană cu idei proprii şi cu vise de prosperitete putea intra în afaceri, cu un capital minim, dar şi fără experienţă, în speranţa că îşi va putea îndeplini visele.Totuşi multe din aceste mici compani care au început cu oameni puţini, dar bine intenţionaţi, cu veleiăţi de întreprinzător nu au avut parte de afirmare în mare parte datorită ignoranţei naive, neprofesionalismului. Cu toate acestea important este că mii de oameni au avut viziunea unui nou mod de viaţă mai bun, şi a unui nou mod de a muncii, ca distribuitori independenţi în Network Marketing, realizând că Network Marketingul reprezintă o structură puternică şi inspirată, care poate să-i ajute la realizarea viselor de a deveni stăpâni pe propria lor afacere, de a avea libertate financiară şi personală, de a evada din mediul lor social.
Putem spune că după ce în anii 80 au apărut o mulţime de firme MLM ca "ciupercile după ploaie", timpul a reuşit să cearnă şi să rămâna doar cele cu adevărat valoroase, cu produsele şi serviciile de cea mai bună calitate.
Şi astăzi apar firme în sistem Multi-Lever Marketing dar vor rezista pe piaţă numai acelea care distribuie produse
şi servicii de calitate şi care pot ţine pasul cu schimbările permanente din acest domeniu, din tehnica MLM  

Puţină istorie

Un scriitor de succes şi un analist competent al fenomenului Network Marketing, Richard Poe împarte evoluţia MLM în patru etape numite de el Valuri şi anume:
Primul val ( 1945-1979)           - Etapa subterană
Al doilea val (1980-1989)         - Etapa proliferării
Al treilea val (1990-1999)         –  Etapa mass market
Al patrulea val (2000 şi ulterior)  –  Etapa globală

Primul val a început în 1945 când Nutrilite a introdus primul plan de network marketing şi poate fi caracterizat ca fiind etapa Vestului Sălbatic a domeniului, când nu existau nici legi nici ordine. În această etapă excrocii prosperau alături de adevăraţii vizionari, iar companiile se dezvoltau cu o libertate neîngrădită, unele în mod cinstit, altele nu.
Haosul Primului Val s-a încheiat în 1979 când după o investigaţie lungă şi duşmănoasă, Comisia federală de comerţ a decretat că Amway Corporation – şi, implicit network marketingul în general– era o afacere legală şi nu o schemă piramidală.

Al Doilea Val, început în anii 1980 se poate caracteriza printr-o dezvoltare fără precedent datorită climatului legal din ce în ce mai favorabil, prietenos am putea spune, dar şi progreselor remarcabile în domeniul calculatoarelor, fapt ce a permis întreprinzătorilor să fondeze şi să-şi conducă firmele de network marketing din propriile birouri.
În această perioadă firmele de network marketing se confruntau cu o problemă care îngreuna dezvotarea afacerii : recrutatorii MLM atrăgeau noi membrii cu promisiunea oportunităţilor nelimitate dar puţini îşi puteau permite timpul, banii, şi efortul de a-şi dezvolta afacerea, adesea abandonând frustraţi, după ce îşi cheltuiseră banii pentru a cumpăra produse pe care nu ştiau cum să le vândă.Cei care făceau averi în network marketing erau în general superagenţii de vânzări, întreprinzătorii talentaţi şi personalităţile extreme de motivate şi ambiţioase.

Al Treilea Val a făcut ca MLM-ul să fie accesibil maselor datorită reducerii costurilor, atât în timp cât şi în bani, aferente demarării unei afaceri network marketing, cât şi datorită inovaţiilor aduse în recrutarea şi instruirea noilor membrii. Nici o afacere nu poate garanta un venit rezidual de milioane de dolari fiecărui distribuitor dar pentru marea majoritate a membrilor unei structuri network marketing, care se ocupau part-time de afacere, aceasta le oferea posibilitatea obţinerii unor câştiguri suplimentare lunare care să îi facă să continue.
Comandarea produselor prin telefon şi prin internet, automatizarea procesului de recrutare cu ajutorul casetelor video şi audio, teleconferinţelor şi emisiunilor TV prin satelit, sistemele de mesagerie vocală dedicate care au raţionalizat comunicaţiile cu linia descendentă, convorbirile telefonice în trei care permit noilor recruţi să asculte în timp ce îndrumătorii lor mai experimentaţi discută cu prospecţii, sunt doar câteva din inovaţiile care au dus la dezvoltarea afacerilor MLM.
De asemenea planurile de marketing au oferit comisioane mai mari distribuitorilor pentru un volum de muncă mai mic.
Anii 1990 vor fi reamintiţi ca deceniul în care network marketingul a devenit o industrie serioasă, anii în care Network marketingul a trecut graniţele SUA răspândindu-se, în masă, în alte ţări.Sunt anii în care firmele MLM au cunoscut o dezvoltare rapidă în China, Coreea, Japonia şi în foarte multe ţări din Europa centrală şi de Est.

Al Patrulea Val început în anii 2000 a adus cu sine o schimbare majoră în perceperea fenomenului network marketigului de către marile corporaţii americane. Brusc acestea se "călcau pe picioare " pentru acces la reţelele MLM, în timp ce analiştii de pe Wall Street slăveau multilevel marketingul în rapoartele lor. Companiile prospere creeau filiale MLM şi formau alianţe strategice cu firme MLM existente.
Ce a determinat o astfel de schimbare bruscă ?
Ca şi în cazul altor inovaţii profunde, corporaţiile americane n-au îmbrăţişat din proprie voinţă network marketingul, directorii executivi opunându-se cât au putut acestuia, în ciuda vânzărilor de miliarde de dolari, dar timpul a acţionat împotriva lor.
Publicitatea şi strategiile marketing convenţionale nu mai funcţionau, astfel că directorii executivi ai acestor corporaţii au experimentat network marketingul din disperare, dar o dată ce i-au gustat roadele au constatat că nu se mai puteau împotrivi.
Aceast scurt istoric al fenomenului Network Marketing are rolul de a vă arăta greutăţile inerente oricărui început dar şi ambiţia şi perseverenţa cu care pionierii acetui fenomen au reuşit să impună acest un nou şi foarte eficient mod de marketing.
Scurta "lecţie de istorie" trebuie să ne ofere încredera că activând intr-o structură network marketing ne vom schimba în bine modul de viaţă, vom fi proprii noştrii stăpâni, vom fi mai încrezători în noi înşine, beneficiind de libertate financiară şi personală.


Mult succes şi vă aşteptăm alături de noi în fascinanta lume a Network Marketingului!